מציאות הקורונה, שהיום נראית לרבים מאיתנו סטנדרטית ואולי אפילו נורמלית, היא הכל מלבד נורמלית ורגילה ועד לא מזמן החיים של כולנו בישראל ובעולם נראו אחרת לגמרי. אחד הנושאים שהכי הושפעו והשתנו ב"עידן" הקורונה הוא כמובן אירועים וכינוסים ציבוריים מרובי משתתפים – כאשר למעשה התחום כולו מושבת לחלוטין במשך מעל שנה. אז מה עושים בתקופה מורכבת כזו? מסתגלים ומפתחים אפיקים יצירתיים חדשים לדברים שפעם כנראה עשינו אחרת!
אם גם אתם שאלתם את עצמכם בתוך המציאות ההזויה והלא ודאית שכולנו נמצאים בתוכה איך לעשות אירועי חברה בעידן הקורונה – לפניכם כמה טיפים שייתנו לכם כיוון ובשאיפה גם אורך רוח והסתכלות חיובית יותר על האפשרויות שלכם.
אפילו שבמידה מסוימת נראה שאולמות אירועים וכנסים מתחילים מעט להיפתח ולאפשר קיום אירועים, עדיין מדובר על מורכבות לוגיסטית ובריאותית לא פשוטה וגם על פתיחה שהיא בהחלט לא ודאית כאשר בכל רגע נתון ניתן להנחית החלטה שסוגרים שוב את כל מתחמי האירועים. בנוסף יש לזכור שעדיין ישנה מגיפה ולמרות החיסון זה לא אופטימאלי לקבץ יחס הרבה אנשים במרחב סגור וצפוף. אז מה עושים? יוצאים החוצה!
במציאות של מגבלות והנחיות קורונה, אירועי חברה בטבע ובאוויר הפתוח מהווים את הבחירה המתבקשת וזו אשר מאפשרת הכי הרבה חופש פעולה ויצירתיות להפקת אירועי חברה מדליקים, כיפיים ועם חזרה מסוימת לתחושה של ביחד ושל אינטראקציות חברתיות פיזיות.
אפשר למשל ליצור אירועים בטבע במרחבים פתוחים וגדולים כדי לא ליצור התקהלויות צפופות מדי ואפשר כמובן לייצר מיקרו-אירועים לצוותים קטנים וקבועים יותר של עובדים ואנשים. כך אפשר לעשות פעילויות ODT בטבע, טיולים, הופעות באוויר הפתוח, סדנאות מצומצמות ואינטימיות וכיוצא באלו. בחירה חכמה של לוקיישנים מיוחדים ומקוריים ועיצוב מהמם של המקום, יוצרים למשל חוויה איכותית ושונה מהמקובל במסגרת אירועי חברה בטבע.
הדבר החשוב הוא להיות יצירתיים ועם ראש פתוח, לחשוב על אירועים אלו בצורה אחרת ממה שהתרגלנו בשנים קודמות של אירועי ענק בתוך אולמות אירועים. ההזדמנות היא שאפשר לייצר כך אירועי חברה מאוד מדויקים ומיוחדים, בהתאמה מלאה לצוות מצומצם למשל – לפי קפסולות קבועות בחברה, לפי תחומי עניין של העובדים, לפי קבוצות גיל ומגוון אדיר של אפשרויות מבחינת תכנים מדויקים ואיכותיים המתאימים דווקא לאירועי חברה קטנים.
אם בעבר הלא רחוק הופעה לעובדים המועברת באופן וירטואלי, כאשר כל העובדים יושבים בבית מול המחשב או הטלוויזיה החכמה נשמע כמו רעיון משוגע לגמרי ובהחלט לא אטרקטיבי או פרקטי, היום זו לגמרי המציאות! אמנים ובדרנים הפכו יצירתיים ויצאו מאזורי הנוחות שלהם וכך גם גופי ההפקה כמובן – עם הופעות מושקעות וייעודיות לפלטפורמות הווירטואליות ברשת.
אפשרות ריאלית והיום אפילו די מוצלחת וכיפית היא לארגן אירוע חברה עם הופעה ייחודית, המועברת דרך האינטרנט בשידור חי ועם השתתפות פעילה של הקהל היושב בבית. כך למשל עשה המנטליסט המוביל ליאור סושרד, כאשר בתקופת הקורונה העביר את ההופעות מאולמות הענק ותכניות הפריים טיים בישראל ובכל העולם לסביבה וירטואלית, כולל המון הופעות מוצלחות, מצחיקות וסוחפות באירועי חברה – הכל בצורה דיגיטלית ואינטרנטית לחלוטין.
מגיפת קורונה כנראה תצא מחיינו בשלב כזה או אחר, לפחות היא לא תהיה כל כך אגרסיבית ובעלת השפעה משתקת על החיים ועל הכלכלה. השאלה כיצד ייראו אירועי חברה ואירועים בכלל ביום שאחרי הקורונה היא שאלה שרבים שואלים והיא אכן חשובה. כנראה שייקח עוד זמן עד שאירועים יחזרו להיות המוניים, גדולים וצפופים כפי שהיו בעבר, כך שככל הנראה שאירועי חברה בשנים הקרובות ימשיכו להיות שונים ויצריכו מגורמי ההפקה וכל מי שמעורב בתחום האירועים להיות יצירתיים, מקוריים ולחשוב מחוץ לקופסא, באופן חיובי. במובנים רבים זוהי חלק מהאבולוציה של התחום ולדעתנו ייצאו מכך גם דברים טובים.
רוצה לשמוע עוד לקראת האירוע הקרוב?